Liittynyt: 28 Syys 2005, 19:23 Viestit: 5901 Paikkakunta: Jyväskylä Rock City
[UD 10.2.2013]
Niin perkeles, unohtunut tänne ihan totaalisesti laittaa uusimmasta tuotoksesta linkkiä. Eli oon nyt kohta vuoden soitellu hard rock-pumpussa nimeltä Fire For Hire ja tässä on ensimmäinen demolohkaisu viime vuoden lopulta. Käykäähän kuuntelemassa ja antakaa kommenttien lennellä jos sellaisia herättää: http://www.mikseri.net/artists/?id=145447
[UD joskus marraskuussa 2012]
Tehtiin joululevy. Hyvää joulun odotusta. Tätä seuraa kun pistetään 7kpl m.nettiläisiä viikonlopuksi mökille soitinten ja tolkuttoman viinamäärän kanssa. Joku sai muun muassa hyvän idean ostaa tämmösen domaininimen joululevyn promotointia varten: http://gaymidgetfisting.com. Ja kyllä, sitä uskaltaa klikata
[UD 5.3.2012]
Nimikkosnaren testailua:
Viime syksyltä ART-levyn nauhotuksista (en siis enää soita bändissä):
[UD 28.2.2012]
Uusi vuosi ja uudet kujeet. Kokeillaas vähän Totoa.
Biisiä voi vaik yrittää hyräillä mukana ulkomuistista, kun ei löydy ilmaista (toimivaa) videoeditointisoftaa mikä tajuaa moveja. Lisäksi aiemmin hienosti toiminut videoconvertteri ei enää haluakaan convertoida niinku ennen vanhaan. Saateri.
Minä vedän rummut Rolandin TD-3:illa, soitan cajonia, tulkitsen pariin biisiin taustaölinöitä ja yhdessä parin muun tyypin kanssa harmonisoin kaikkien aikojen parhaimmat Saudi-Arabian mieslaulajien köörit niihin pariin etnopositiiviseen biisiin.
Olin tuona viikonloppuna sitten nauttinut pelkkää kinkkua ja sianrasvaa jos joku kysyy.
Update 6.12.2011
Hyvää itsepäisyyspäivää! Tässä olis tuo edellä mainittu studiovedos sitten siinä kokonaisen biisin korvikkeena Eli uusi Dark The Suns-veisu Evensong: http://www.darkthesuns.com/DarktheSuns-Evensong.mp3. Oma pellistö oli täysin, samoin snare. Pannuina oli Elmeri Strömin (No Sign Of Life) Referencet (10/12/20).
Käykää kuuntelees ja heitelkää ajatuksia jos sellasia tuleep
Update 27.11.2011
Liityin Dark The Sunssiin tuossa viime syksynä. Melko hiljaiseloa ollut reeni- ja keikkarintamalla siitä huolimatta, mutta käväistiin osoittamassa että bändi on hengissä siitä huolimati. Eli nauhoiteltiin uutta biisiä Teemu Liekkalan studiotiloissa Laukaassa. Hyvä biisi tulossa. Tässä yksi ko. biisin rumpuotoksista.
Update 13.4.2011
Röydin yhdellä otoksella rumpucoverin Helloweenin huippubiisistä vähemmän huipulla toteutuksella. Tarkoitus oli lähinnä testailla Zoom Q3:sta. Audioraita on 320 kbps MP3 ja videoraita on parin pakkauksen läpikäynyttä Zoomin omaa .movia. Enivei, siinä vähän ideaa siitä et mihin tuo laite pystyy. Audiosynkka ihan snadisti kusee kun Movie Makerilla sitä ajoitusta en saanu mitenkään 100% kohdilleen. Tai sitten en vaan osaa. Sekin ihan mahdollista.
Efreet Sultanin uusi EP olisi kuunneltavissa maispakesta. Erittäinkin tyytyväinen olen tähän julkaisuun. Helvetin hyviä biisejä ja mukavan luomua soittoa. Ei juurikaan korjailuja, eikä miljoonaa ottoa. Oma setti oli käytössä ja nauhoiteltiin erään hipin kotistudiolla. Hyvät oli soundit (maispaken äänenpaskanninta ei kannata uskoa). Tsekkailkaapas siis kaikki Suomen tiukinta välimerimetalliorkesteria:
Käytössä olleet symbaalit on omia (2oo2 18" ja 20" wild crashit, Istanbul Mehmet 13" Medium Crash, Xingsir 10" China, Masterwork Custom 18" China, A-custom 14" Projection hats ja 3000 22" Heavy Ride), samoin snare, mut settinä toimi lainareferencet. Jotka kuulosti ihan perhanan hyvältä, mut pöntöt on jälkitrigatut, which is a shame. Biisit lyötiin kasaan ihan muutamalla otoksella ja hyvähän siitä tuli kokonaisuutena. Tulipahan koettua tuollainen erilainen nauhotustyyli, kun kaikki rummut mikitettiin vain kahdella ovarilla
Et shemmosta. Haistatelkaa tai kehukaa, sana on vapaa
----------------------------
Vielä wanhempaa jo kuopattujen bändieni kohkaamista:
Hyvää soittoa..biisit ei ollut ihan täysin meikän makuun, liian tasaista lanausta tommoseksi matskuksi. Synat kuulostaa hieman turhalta noissa biiseissä. Mutta eikai siinä..lisää kakkaa punttiin. Potentiaalia löytyy kuitenkin.
Liittynyt: 12 Joulu 2006, 00:27 Viestit: 805 Paikkakunta: Tampere
Ite taas tykkäsin noista synista, vaikka ovatkin ehkä turhankin mahtipontisia. Pelkällä kitara-bassolinjalla ois jäänyt äänimaisema paljon tylsemmäksi. Sen sijaan mulle tökki murina aika pahasti. Suoraan sanottuna se on melkoista tusinaosastoa. Ei siinäkään sinänsä mitään moitittavaa ole: persoonallisia murisijoita ei kasva puissa. Tuossa vain on minusta se ongelma, että siitä puuttuu voima sellainen raastavuus.
Rumpupuolella minusta aika mainiota työskentelyä. Sääli tosiaan, ettei Reffujen soundia saatu levylle. Mistäs moinen päätös?
Jehrchen kirjoitti:
Mistäs moinen päätös?
Miksaajan. Plus et aika oli rajallista, joten tuo oli vähän sellanen "easy-way-out"-ratkaisu. Plus et tää on kuulemma nykyaikaa lähes kaikilla moderneilla hevibändeillä Demottaahan tässä vaan oli tarkoitus niin kelpaa hyvin. Jos mitään isompaa joskus tulee niin kyl sitä sitte tulee varmasti säädettyä enemmän. Eniten mua harmittaa ettei mun Starclassicci päässy nauhalle, koska sen raaka soundi ovarien kautta ilman mitään sen kummempia säätämisiä purkittamisen yhteydessä kuulosti mun mielestä hitosti paremmalta kuin tuo Supra/Supersensitive-sample mitä tuos käytettiin Vaikka, tosiaan, toimiihan tuokin.
Niin ja hyvä jos soittopuoli pelaa. Laulujen hyvänkuulosuudesta ja syntikoista en lähde sen kummemmin kommentoimaan, näkemyksiä löytyy varmaan puoleen ja toiseen. Munkin mielestäni tuosta olis tullu kyl aika tasapaksua tavaraa ilman synaa, koska mitään varsinaista liidikitaraa ei kuitenkaan ole. Eikä ole näil näkymin tulossakaan.
Tai no, sanotaan lauluihin sen verran, et kehittymässä täs vasta ollaan ja lähtökohdat on mun mielestä oikeen hyvät
Plus et tää on kuulemma nykyaikaa lähes kaikilla moderneilla hevibändeillä
Hyvä homma että tuo tuli esiin. Nykyisen bändini Oratorion toisen levyn äänityksissä oli puhuttu aiheesta. Ja on se aika hurjaa mitä pystytään tekemään. Esim. lätylle sämplättiin joku tietty china, kun soittajan oma oli väärän tyylinen. Eikä kyse ollut laadusta, hylätty china oli Paisteen top-of-the-line -kamaa. Mutta näin se nykyään menee, varsinkin metallipuolella.
Sämplien (?) käytöstä tulee ekana mieleen huonot 80-luvun läskivirvelit. Mutta ehei. Se menee vieläpä usein niinkin, että sotketaan sämpleä ja aitoa saundia tilanteen mukaan. Erittäin harvalla soittajalla on semmoista arsenaalia kamaa, joka toimii tilanteessa kuin tilanteessa. Siksi sämple ilmeisesti auttaa tähänkin hätään.
Tai sitten vain jotakin sämplätään, ei koko settiä. Ultra Bran Vesireittejä -albumin vikassa biisissä muistaakseni on otetty TT Oksalan sämplelootasta basari. Kunnon pläts. Nää on näitä viiden pennin tietoiskuja, ja kiva olis kuulla muidenkin kokemuksia aiheesta. Sori, tämä meni pahasti OT!
Monster kirjoitti:
Tykkäisin tuosta matskusta kovastikin, jos vain laulu olisi puhdasta., eikä ns. örinää. Soittopuolelta erittäin hyvää.
Jos vähän pinnistää niin senkin asian yli kuule pääsee jos haluaa Ja kiitos.
Kantti kirjoitti:
Erittäin harvalla soittajalla on semmoista arsenaalia kamaa, joka toimii tilanteessa kuin tilanteessa. Siksi sämple ilmeisesti auttaa tähänkin hätään.
Emmä ny tiedä oliko tässäkään siitä kyse oikeestaan. Suurimpana tekijänä oli ajanpuute, eikä alettu mikittään kaikkia pannuja ja lähteä sieltä ruuvaamaan soundia. Miksaajamme on kyllä sitäkin paljon tehnyt, ettei ollu sen jaksamattomuudesta kiinni Ja tuohan on ihan mielipidekysymys, että toimiiko esim. joku peltikattaus millon missäkin tilanteessa. Noin paperilla ja allekirjottaneenkin mielestä esim. tuo mun peltikattaus on johonki metallimusaan lähes täydellinen, eikä sitä onneks oltu lähettykään muuttamaan. Se kuulosti jo nauhotusvaiheessa raakanakin niin perhanan hyvältä ja hyvin noihin biiseihin sopivalta. Pitää tosin varmistaa jossain välis silt miksaajalta et oliko se tehny parille pikkuchinan iskulle jotakin kun kuulostaa vähän turhankin paljon splashilta tuol En ollu nääs miksaamisvaiheessa studiolla paikalla ite.
Liittynyt: 26 Maalis 2007, 18:13 Viestit: 402 Paikkakunta: Forssa
Sieltähän lähti jopa laastiakin! Meitsi tykkäs kyllä, vaikken oikeastaan hirveä örinän ystävä olekkaan, mutta tässä se kyllä toimii. Mutta sitten noista synistä sen verran, että ne on mun mielestä tuotu vähän liian eteen, ihan vaan IMO. Fillit, sekä tuplabasarijyystöt toimi kans hyvin.
Hyvältä kuulostaa touhu kyl! Tosin murina ei oo koskaan ollu mun makuun, mut muuten jees.
Herää kysymys, miten pannut on trigattu jos setti on vaan ovareilla nauhotettu? Triggerisoftien on aika vaikee pelkästä ovariraidasta päätellä mikä on ykköstomi jne... vai kässäsinkö väärin?
Lemon kirjoitti:
Herää kysymys, miten pannut on trigattu jos setti on vaan ovareilla nauhotettu? Triggerisoftien on aika vaikee pelkästä ovariraidasta päätellä mikä on ykköstomi jne... vai kässäsinkö väärin?
Epäiletkö ettei olisi trigattu vai? Ne trigattiin jälkikäteen käsin. Eli iskujen kohdalle vaan oikea sample jne.
Laittaisitko vaikkapa mikseriin kuunneltavaksi, jos siellä pakkaaminen ei tekisi niin paljon hallaa äänitteelle...?
En mä oikeen viitti, ainakaan ilman muiden bändiläisten lupaa.
Mikä ero on mikserissä ja myspacessa? Molempiin portaaleihin laitetaan musiikkia kuunneltavaksi kansalle. Jos mikseriin saa upattua paremmalla pakkauksella niin pistä ihmeessä sinne.(?)
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa
Et voi kirjoittaa uusia viestejä Et voi vastata viestiketjuihin Et voi muokata omia viestejäsi Et voi poistaa omia viestejäsi Et voi lähettää liitetiedostoja.