|
Ostin pari viikkoa sitten Ted Reedin progressive steps to syncopation for the modern drummer -kirjan. Kyseessä on siis Modern Drummer -lehden mukaan toiseksi tärkein kirja rumpaleille maailmassa!
Jos olet sitä mieltä, että kirja on pelkästää "aloittelijoille" tarkoitettu, et ole ymmärtänyt mistä kirjassa on kyse. Tarkoitus ei ole PELKÄSTÄÄN soittaa harjoituksia monotonisesti alusta loppuun oikeaa ja vasenta kättä käyttäen!
Tarkoitus on muokata harjoituksista omia versioita ja käyttää niitä siihen mitä itse kokee tärkeäksi. Tarkoitus on soveltaa ja keksiä uutta!
Itse keksin lisätä lyijykynällä sivuille 10-27 alemmalla rivillä oleven neljäsosien päälle ns. perus "swing-kuvion", eli 2 ja 4 iskuille pisteelliset 8-osat ja yhdet 16-osat. (Sama kuvio jota Jim Chapinin Advanced Techniquessissa käytetään jatkuvasti). Sain samantien 17 sivua lisää harjoiteltavaa!
Kysymykseni kuuluu: Mitä sovelluksia ja lisäharjoituksia olet itse kehittänyt kirjan pohjalta? Youtubesta löytyy muutama video erilaisista sovelluksista, mutta olisi hieno kuulla lisää!
|